6.1. Konta izraksts

Lietotāju ērtībai PRO un PREMIUM plānu ietvaros ir iespēja pievienot saimnieciskās darbības bankas kontus un veidot darījumus no bankas transakcijām. 

Pie sadaļas “Bankas” tiek rādīts neapstrādāto bankas transakciju skaits. 

6.1. Konta izraksts

6.1.1. Konta pievienošana

  • Sadaļā "Bankas-> Konta izraksts" nepieciešams nospiest pogu “Pievienot kontu”.
  • Izvēlēties banku, kuras kontu vēlaties pievienot
  • Pēc tam, kad ir izvēlēta banka, nepieciešams to apstiprināt 
  • Tālāk jāveic autorizācija
  • Jāapstiprina piekrišana no bankas puses. Atkarībā no izvēlētās bankas, tā var piedāvāt izvēlēties vēlamo kontu, kura dati tiks sniegti sistēmā PATS.LV. Vēršam Jūsu uzmanību uz to, ka dažādas bankas var piedāvāt dažādus konta periodus.
  • Pēc piekrišanas saņemšanas dati tiks pievienoti un Jūs tiksiet pāradresēts atpakaļ uz sistēmu PATS.LV
  • Tikai tad, kad konts uzrādās sistēmā, var uzskatīt, ka tas pievienots veiksmīgi. Pat ja bankas saitē nebija iespējams izvēlēties konkrētu kontu, kuru vēlējāties pievienot, jūs to varat izdarīt šajā lapā. Izvēlētie konti tiks atjaunoti katru dienu. Transakcijas citos kontos netiks uzrādītas. 
  • Kad bankas konti pievienoti, Jūs tos varat redzēt sadaļā “Mani konti”. Labajā kolonnā redzams datums, kad tas pēdējo reizi ticis atjaunots. Ar ķeksi atzīmētie konti tiek atjaunoti katru dienu. Šeit Jūs varat norādīt arī konta nosaukumu.

 

6.1.2. Atjaunot Izrakstu

Lai atjaunotu konta izrakstu, spiediet pogu "Atjaunot izrakstu".

Sistēma var arī parādīt, ka nav iespējams atjaunot konta izrakstu, jo nepieciešams atjaunināt iestatījumus. Tādā gadījumā nepieciešams atjaunināt iestatījumus. Kā to izdarīt, skatīt rokasgrāmatas punktu 6.1.4. Ko darīt, ja neatjaunojas bankas konts

 

6.1.3. Darījumu izveidošana no bankas transakcijām

Pēc konta pievienošanas var sākt veidot darījumus no transakcijām.

  • Saimnieciskie

Noklikšķinot uz pogu “+Izveidot” atvērsies jauna darījuma lapa, kur nepieciešams papildināt darījumu ar trūkstošo informāciju, pārbaudīt vai izlabot darījuma aprakstu un tad saglabāt darījumu. 

! Gadījumā, ja PATS.LV sistēmas ietvaros tika izveidots rēķins/darījums ar maksājuma statusu MAKSĀJUMS NAV VEIKTS un par šo darījumu ir ienācis maksājums, sistēma piedāvā sasaistīt maksājumu ar rēķinu. Sistēma meklē sakritības partnera nosaukumā un rēķina summā.

Nepieciešams izvēlēties no piedāvātā rēķinu saraksta rēķinu, par kuru tika saņemts maksājums, izlabot maksājuma datumu un tad darījumu var saglabāt.

  • Personiskie

Ja attiecīgā transakcija nav attiecināma uz saimniecisko darbību, nepieciešams noklikšķināt uz PERSONISKIE, tad tiks izveidots darījums, kas neietekmē nodokļu aprēķinu.

 

6.1.4. Ko darīt, ja neatjaunojas bankas konts


  • Gadījumā, ja Jūs redzat ziņojumu, ka neizdevās atjaunot bankas kontu, Jums nepieciešams nospiest uz saiti “Atjaunināt iestatījumus”

Ja nospiežot uz saites kļūda turpina uzrādīties, tad nepieciešams atjaunot piekrišanu bankas izdrukas saņemšanai. To var izdarīt kā norādīts punktā 4.4.1.

  • Gadījumā, ja banku sarakstā Jūs redzat divus kontus ar vienu IBAN numuru, tad tikai viens būs aktīvs un tieši to vajag atzīmēt, lai tas tiktu regulāri atjaunots. Ja neesat pārliecināts, kurš tieši no kontiem ir aktuāls, tad nepieciešams atcelt abus, nospiest pogu “Atjaunot sarakstu” un salīdzināt atjauninājuma datumus. Konts ar vēlāko atjauninājuma datumu būs aktuālais. Pārējos nepieciešams atslēgt, lai nerastos atkārtota kļūda.
  • Pēc aktuālo banku kontu izvēles nepieciešams atjaunināt sarakstu ar aktuāliem kontiem nospiežot “Atjaunot izrakstu”