Lai izveidotu rēķinu ir jānospiež uz pogu "Izveidot rēķinu".
Jāaizpilda rēķina lauki:
Izmantojot partneru datu meklēšanas veidlapu pēc nosaukuma vai reģistrācijas numura, sistēma ļauj atrast "Nosaukums", "Reģistrācijas numurs", "PVN maksātāja numurs", kā arī "Adrese" un automātiski aizpildīt šos laukus. Ja ir izvēlēta valsts LV - sistēma meklē Latvijas uzņēmumu reģistrā. Ja ir izvēlēta valsts ES - meklēšana Lietuvas uzņēmumu reģistrā. Citi reģistri vēl ir izstrādes stadijā.
Lauki nav obligāti darījuma saglabāšanai, bet tie ir obligāti saimnieciskās darbības žurnāla aizpildīšanai.
Aizpildot nosaukuma lauku, kā ieteikums parādīsies iepriekš saglabāti partneri, un tos izvēloties, darījuma partnera lauki tiks automātiski aizpildīti. Vajadzības gadījumā partneri var izņemt no ieteikumu saraksta, noklikšķinot uz sarkanā krustiņa nosaukuma labajā pusē.
Kad visi lauki aizpildīti, jānospiež “IZVEIDOT RĒĶINU”.
*Lai izveidotu rēķinu, lietotājam ir jāaizpilda lauks Bankas nosaukums un konta numurs Profilā.
Pēc rēķina saglabāšanas to var apskatīt, nospiežot uz PDF ikonas un nosaukuma. Nosaukums tiek veidots no lauka “dokumenta nosaukums”, kas tiek veidots no konta kārtas numura un prefiksa, ko var norādīt sadaļā Profils->Rēķini.
Ja vēlaties, lai rēķinā būtu Jūsu logo, to tāpat var pievienot savā Profilā (skatīt punktu 2.4.).
Visi dati par Jums kā pakalpojuma sniedzēju tiek ņemti tāpat no Profila sadaļas “Rēķini”.
Ja rēķins ir apmaksāts, varat mainīt esošā rēķina apmaksas statusu vai pievienot maksājumu (sk. 4.1.3. p.).
PVN maksātājiem:
Ja rēķina izrakstīšanas datums un apmaksas datums ATŠĶIRAS, maksājums ir jāpievieno, noklikšķinot uz “Pievienot maksājuma datumu”. Šajā gadījumā tiks izveidots jauns ieņēmumu darījums*, kas tiks saistīts ar šo rēķinu. Ir jānorāda apmaksas datums, jāatlasa maksāšanas metode (pēc noklusējuma ir - Banka) un PVN likme, jo tā var variēt atkarībā no preces, tāpēc automātiski to nevar atlasīt..
*Pēc maksājuma datuma uzrādīšanas tiks pievienots jauns ieraksts darījumu sarakstā, taču šis otrais darījums nes informatīvu raksturu par apmaksu, jo ieņēmumos šī summa atspoguļojas tikai vienu reizi.
Visi rēķini ir pieejami sadaļā “Rēķini” un tos var kārtot pēc datuma un apmaksas statusa. Ja rēķins nav apmaksāts, ir pieejama opcija atzīmēt “Saņemt apmaksu”*.
*Par apmaksas saņemšanu lūdzam skatīt informāciju šīs rokasgrāmatas punktā 4.2.2. - Rēķina samaksas saņemšana.
Rēķinu funkcija neierobežotā daudzumā ir pieejama PRO un PREMIUM tarifu plānos. Tarifu plānā BASIC ir pieejami 5 rēķini.
Saņemt rēķina apmaksu iespējams gan caur sadaļu “Rēķini”, gan caur sadaļu “Ieņēmumi” -> “Izveidot piedāvājumu” (aprakstīts punktā 4.3.).
Ja rēķins ir dzēsts vai jau ir apmaksāts, saite būs neaktīva.
Ja rēķins ir apmaksāts ar apmaksas linku un lietotājs nav PVN maksātājs, tad rēķins maina statusu uz apmaksāts un rēķina kartiņā datums tiek mainīts uz apmaksas datumu.
Ja lietotājs ir PVN maksātājs, tad tiek izveidots jauns ieņēmuma darījums un rēķins maina statusu.
Ja rēķins ir apmaksāts ar apmaksas linku un pats.lv ir piesaistīts bankas konts (tikai PRO un PREMIUM plānu ietvaros), tad rēķins maina statusu uz apmaksāts un darījums tiek sasaistīts ar bankas transakciju.
Ja rēķina un apmaksas datums sakrīt, bankas transakcija tiek sasaistīta ar rēķinu:
Ja rēķina un bankas transakcijas datumi nesakrīt, tad no bankas transakcijas tiek izveidots atsevišķs ieņēmuma darījums: